Rabu, 10 Oktober 2018

BBM3410/18: Mengapai Impian Hidup

Assalammuaikum, selamat pagi...


Kejayaan  memerlukan kekuatan dalam menempuhi segala onak duri yang dilalui terdapat tips-tips yang boleh diterapkan diri untuk menjadi insan yang berjaya seperti berikut:


  1. Menepati masa
  2. Tidak mudah berputus asa 
  3. Mudah menerima pendapat.
  4. Berkongsi idea kepada masyarakat
  5. Bersemangat dalam melakan tugasan.
Kesemua tips-tips memerlukan pengorbanan yang tinggi dan menjadi titik tolak kepada asas dalam meningkatkan kekuatan diri menjadi insan yang berguna dalam masyakat. 

Segala tips yang terdapat di atas diguanakan sebaik mungkin dalam menjalani kehidupan supaya menjadi lebih matang dalam kehidupan.

Saya, berkongsi maklumat tips seperti di atas agar kita dapat bersama-sama mengubah diri ke arah yang lebih baik supaya hidup ini bertambah berkat di dunia mahupun di akhiran. Seterusnya, manusia perlu berusaha dalam mengapai kejayaan. Ini kera hidup manusia adalah sementara dan akhirat jualah kekal buat selama-lamanya. Oleh itu, kesemua tips yang dikongsikan berguna untuk kehidupan kini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410/18 : Gambar Facebook

Asslammualaikum,.. Pada hari ini saya ingin berkongsi gambar Prof saya di sini. Sebelum ini saya, telah memuat naik di Facebook saya ia...