Jumaat, 19 Oktober 2018

BBM3410/18: Simpulan Bahasa

Assalammualaikum,..

Pada minggu ini kumpulan kami telah ditugaskan untuk mengambil gambar berkaitan simpulan bahasa. Kumpulan kami telah memilih 10 kata daripada simpulan bahasa. Setiap gambar yang ditangkap mestilah mempunyai kaitan dengan kesimpulan bahasa yang telah dipilih. Kesemuanya berjalan lancar antara pasukan. Tugasan ini memberikan satu kepuasaan dalam kumpulan kerana dapat bekerjasama antara satu dengan yang lain dalam pasukan.

Setiap gambar yang diambil memberikan masej terhadap masyarakat yang melihatnya. Saya kongsikan 2 gambar peribahasa di sini seperti berikut: 


Gambar Peribahasa: Kaki Pancing



Gambar Peribahasa: Ringan Tulang




Selepas selesai mengambil gambar saya dan kumpulan berehat di sebuah kedia cendol UPM. Alhamdulillah.. selesai sudah ambil gambar. Rehat dulu minum cendol maklum cuaca sekarang ini sangat panas jadi air kena minum lebih. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410/18 : Gambar Facebook

Asslammualaikum,.. Pada hari ini saya ingin berkongsi gambar Prof saya di sini. Sebelum ini saya, telah memuat naik di Facebook saya ia...